(.♡ناشناخته

(.♡ناشناخته

آه زندانی این دام بسی بشنودیم
حال مرغی که برسته ست ازین دام بگو

یه گلبرگ مغرور که حالا برگشته و خوبِ تهرانه :)

ریاضی

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۶:۵۲ ب.ظ

خب این کتاب ریاضی شیشصد صفحه ای بعد از هفت ماه تموم شد:')

توی این مطلب 'من هنرستانی ریاضی آنچنانی نخونده 'می خوام هرچیزی که دل تنگم دلش میخواد رو راجب این هفت ماه و مطالب ریاضی ای که عموما تا هفت ماه قبل حتی اسمشون رو هم نشنیده بودم صحبت کنم.

خب اول اول اینقدر اعتماد به نفس من رو با این شعار' که تو میری سر کلاس بچه های تجربی ریاضی میشینی و سرخورده میشی' خورد کردن که خودم باورم شده بود من حتی دو تا جمع ساده ام بلد نیستم بکنم ولی اونا همه چیز دانن و من خنگ تو عالم:|

در نتیجه تمام  این تلقین ها من در فصل اول کتاب که کسر ها و اعداد مثبت و منفی بود بدترین بودم!!!!!

ریاضیم ضعیف نبود اما ذره ای اعتماد به نفس نداشتم و فکر میکردم من در حل مسائل ساده ام معیوب ترینم در حالی که همکلاسی هام  دارن مباحث جدیدی که اثبات کردن رو وارد کتاب های بین المللی میکنن:|

سر همون فصل اول  کتاب را به مدت نیم ساعت باز کردم و از شدت غم  ناراحتی بستمش و تا پنج روز بعد بهش سر نزدم!!!!!!!

یعنی میخوام بگم چجوری منو خرد کردن که فکر میکردم چهارتا کسر ساده ای که از دبستان خوندیم و حتی ذهنی ام میشه حسابش کرد رو بلد نیستم:||||

اما خب این تازه هفته اول بود!!!

مبحثای بیشتری خوندم ،امتحانای زیادی رو خراب کردم ؟نه ،خیلی خیلی خیلی زیادتر از خراب،خراب کردم،تا به این نتیجه برسم اگر توی ریاضی اعتماد به نفس نداشته باشی نه تنها به هیچ جایی نمیرسی بلکه این درس فرا شیرین برات تبدیل میشه به زهر مار مطلق:(

یاد گرفتم راه حل ها نباید حفظ شن و اندازه آدم های حل کننده،راه حل وجود داره ،از بلد نبودن نباید ترسید،از صورت سوال نباید ترسید،گاهی وقت ها فقط کافیه با عبارت ها رو بازی بدی تا به راه حل برسی و برای این بازی باید به خودت اعتماد داشته باشی:)

 مسائل رادیکال از من جون گرفت برعکس مبنا و همنهشتی که روون ترین ها بودن

تابع و ترکیباتش قرار بود ازشون متنفر باشم اما دوستدارشون شدم و به توابع خاص میتونم بگم چرت های لوس:(

سر تقسیم معادلات چن درجه ای به معادلات چند درجه ای دیگه گفتم خدایا هفت نوع تقسیم اینا به چه دردی میخوره و سه روز در برابر خوندنشون مقاومت کردم اما وقتی بالاخره خوندمشون اینجوری بودم که من از چی این ساده ها فرار میکرد؟

عمیقا سیگما و پای،لگاریتم،ماتریس،عملگر ها،دنباله و سری رو دوست داشتم و امیدوارم بچه های ریاضی از من بگذرن اما مثلثات آشغااال ترین چیزی بود که تو کل عمرم خوندم:|

پادشاه قلبمم هم مبحث مجموعه هاست مخصوصا اون مسائلش که برای حلشون باید بر اساس داده ها شکل بکشی و معادله بنویسی و دستگاه چند معادله تشکلی بدی♡__♡

راجب به مبحث نسبت و تناسب و مشتق هم یه حس بی تفاوتی ای داشتم اما 

رتبه نفرت انگیز ترین بعد مثلثات از نظر من به 'حد'تعلق میگیره لعنتی بلاتکلیف خب ایکس به منفی رو از چپ میل کرده که چی،الان چه سودی قراره به دنیا برسه؟

یا مسائل ابهام دار میده که تازه ابهامشو اثبات کنی بعد شکلاش رو عوض کنی بعد رفع اشکالش کنی؟خلیم مگه؟؟؟؟

بقیه مباحث هم دیگه اندازه اینا برام پررنگ نبودن

 

پ.ن:میدونم واقعا نظرات من راجب مباحث مهم بود میدونم اگه نمیدونستید زندگیتون مختل میشد :دی)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۵
گلبرگ مغرور :)

نظرات (۲)

میبینی ریاصیات چقدر خفنه؟ ^_^ هندسه و اینا هم خوندی؟ اونم خوبه ^_^ مثلثات خیلی قشنگه‌ها ولی مثلا ممکنه تو از یه راهی بری که درستم باشه ولی نرسی به جواب :/ پدر دراره یکم :/ مشتق هم که اصلا محشششرهههه ^_^ 

حد که خیلی خوب و راحته؟ تو برعکسیا :/ هم‌نهشتی و نطریه اعداد هم که عالین ^_^ 

.

فیزیک هم میخونید راستی؟ 

میبینی ریاصیات چقدر خفنه؟ ^_^ هندسه و اینا هم خوندی؟ اونم خوبه ^_^ مثلثات خیلی قشنگه‌ها ولی مثلا ممکنه تو از یه راهی بری که درستم باشه ولی نرسی به جواب :/ پدر دراره یکم :/ مشتق هم که اصلا محشششرهههه ^_^ 

حد که خیلی خوب و راحته؟ تو برعکسیا :/ هم‌نهشتی و نطریه اعداد هم که عالین ^_^ 

.

فیزیک هم میخونید راستی؟ 

پاسخ:
آره هندسه ام خوندم‌اما راستش باهاش ارتباط برقرار نکردم فقط خوندم رد شدم:/
نه خواهش میکنم سر مثلثات با من بحث نکن فرمول ضرب به جمع،جمع به ضرب عباس ربع شیشم میشه منفی مصطفی اما مصطفی توی ربع شیشم میشه قادر:|||
نگفتم حد سخته که گفتم چرته یعنی اصلا قابلیت مبحث شدن نداره آخه یعنی چی بیایم عبارت رو به یه شکلی دراریم که تازه بعدش رفع ابهام کنیم؟خب صد سال می خوام‌نکنی😂😐
و در نهایت همه اینا انگشت کوچیک مجموعه جونمم نیستن ایش!!!

نه به حول قوه الهی دیگه خداروشکر فیزیک میزیک‌نداریم همین چیزا من را بس است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی